o nas

Kluub Malucha baby house

W Żłobku realizowany jest autorski program „Moje cudowne dzieciństwo”, który został stworzony przez naszych opiekunów.

Celem programu jest wszechstronne wspomaganie rozwoju dzieci, rozwijanie ich naturalnych zdolności, talentów i predyspozycji. Podczas zajęć stosujemy różne metody i formy pracy, aby wykorzystując naturalną ciekawość świata rozbudzić w dzieciach twórcze myślenie, pamięć i wyobraźnię. Zajęcia podzielone są na moduły edukacyjne oparte na kreatywnej zabawie.

W ramach programu „Moje cudowne dzieciństwo” realizowane są następujące zajęcia: 

Zabawy muzyczno-ruchowe z chustą animacyjną Klanza. Zabawy z chustą Klanza ułatwiają wejście w grupę, integrują, pomagają w pokonywaniu lęku przed nowymi sytuacjami, uczą śmiałości, rozładowują napięcia, pobudzają wyobraźnię i sprawiają, że dzieci stają się otwarte i spontaniczne. Chusta animacyjna ma kształt koła o średnicy kilku metrów i jest bardzo kolorowa. Jej szczególną zaletą jest to, że dostarczając różnorakich doznań: wzrokowych, dotykowych i ruchowych wszechstronnie stymuluje rozwój dzieci.

Zabawy paluszkowe i dźwiękonaśladowcze oraz dziecięce masażyki wg metody prof. Marty Bogdanowicz. W zabawach paluszkowych przy pomocy dłoni i palców tworzone są ilustracje do krótkich i zabawnych historyjek, wierszyków i opowiadań („Idzie rak”, „Ważyła kokoszka kaszkę”, „Dwa Michały”, „Idzie kominiarz po drabinie”). Podczas zabaw dźwiękonaśladowczych wykorzystywane są wierszyki i historyjki zawierające wyrazy przypominające odgłosy płynące z otaczającego świata (szum wiatru, kapanie deszczu, odgłosy zwierząt). Dziecięce masażyki – to zabawy relacyjno-relaksujące oparte na delikatnym dotykaniu dziecka (głaskanie, dotykanie opuszkami palców, delikatne stukanie i poklepywanie, dmuchanie). Zabawy te rozwijają wrażliwość dziecka na zróżnicowane bodźce dotykowe oraz kształtują świadomość własnego ciała.

Dziecięce eksperymenty „Mały ODKRYWCA”. Na tych zajęciach dzieci odkrywają magiczny świat przyrody, ruchu, światła i dźwięku. Dzieci uczestnicząc w doświadczeniach poznają nowe materiały, przedmioty, faktury i zjawiska. Dynamiczny charakter zajęć, z wykorzystaniem wielu rekwizytów, niezwykłych substancji i obrazków, sprzyja zaangażowaniu – doskonale łącząc naukę z zabawą.

Zajęcia plastyczne. Podczas malowania, rysowania, lepienia i klejenia dzieci kształtują wyobraźnię i ćwiczą małą motorykę, która jest niezwykle ważna dla dalszych etapów ich prawidłowego rozwoju.

Zajęcia „ZABAWY KOLORAMI”. Celem zajęć jest poznawanie i utrwalanie kolorów z otaczającego świata. W świat barw i różnych odcieni dzieci wprowadzane są stopniowo i spontanicznie. Raz w miesiącu organizowany jest „dzień koloru”, w którym dzieci przychodzą ubrane z przewagą koloru, którego jest dzień. W tym dniu także podczas zajęć wykorzystywane są pomoce i rekwizyty w różnych odcieniach koloru dnia.

Zajęcia prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Opracowany przez Weronikę Sherborne system ćwiczeń – niezwykle prostych i naturalnych – wspiera rozwój psychomotoryczny dzieci. Celem Metody Ruchu Rozwijającego jest rozwijanie sprawności ruchowej, świadomości własnego ciała i przestrzeni, usprawnianie motoryki, budowanie poczucia własnej siły i sprawności, nabieranie zaufania do siebie i innych oraz uzyskiwanie poczucia bezpieczeństwa we wspólnym działaniu.

Czytanie bajek, wierszyków, rymowanek. Czytanie dzieciom bajek ma na celu wspieranie ich rozwoju emocjonalno-poznawczego i kształtowanie wyobraźni. W toku zajęć stopniowo przechodzimy od pasywnego słuchania do aktywnego uczestniczenia dziecka w czytanych bajkach.

Zajęcia logopedyczne z elementami integracji sensorycznej. Na tych zajęciach dzieci uczą się poznawać otaczający świat całym swoim ciałem i wszystkimi zmysłami. Słuchają, obserwują, badają dotykiem, smakiem i węchem. Ćwicząc na bardzo różnych materiałach i fakturach dzieci pobudzają zmysły oraz rozbudzają ciekawość poznawczą. Podczas zajęć wykorzystywane są piłki rehabilitacyjne, dyski sensoryczne, krążki dotykowe, jeżyki do masażu dłoni i stóp oraz lustra.

DOGOTERAPIA .obcowanie z psem poprzez głaskanie, karmienie i pielęgnowanie, obserwowanie ułatwia obcowanie ze światem, ułatwia kontakt z rówieśnikami. Kontakt z psem ma na celu również poprawienie ogólnej kondycji i rozwoju fizycznego naszych dzieci